Live Sound & Installation Magazyn techniki estradowej
Na łamach LSI nie tylko w „martwym sezonie”, ale „na okrągło” propagujemy zdobywanie wiedzy, starając się sami do tego mocno przyczynić – szczególnie artykułami z cyklu „Tutoriale”. W tym numerze nie zabrakło też owej sporej dawki wiedzy – wracamy bowiem, do rozpoczętego wczesną wiosną tematu nagłośnienia i omikrofonowania trudnego pod tym względem instrumentu, tj. fortepianu.
Początkującym (i nie tylko) realizatorom polecamy zaś artykuł o tym, jak radzić sobie z mikrofonami na scenie – szczególnie wtedy, gdy jest ich dużo i gdy również sporo mamy na scenie monitorów podłogowych. Dla zafascynowanych techniką cyfrową przygotowaliśmy pierwszą część z dłuższego cyklu o tym, jak z wykorzystaniem różnorakich narzędzi – w formie programów komputerowych – zaprojektować filtr FIR. Zaś „na deser” wybierających się w powakacyjną podróż zachęcamy do zobaczenia i usłyszenia kolejnych „akustycznych cudów świata”.
Zapraszam do lektury,
Piotr Sadłoń
-
- Od redakcji 4
- Nowości, Realizacje i Wydarzenia 8
- Prezentacja: Systemy AiRAY i ViRAY w Polsce 18
- Lightschool prezentuje: Lumitrix 22
- Prezentacja: Konwertery wideo xVision 26
- Sprzęt: Luminex GigaCore 10, 12 i 26i 36
- Sale Świata – Akustyczne cuda świata II 38
- Tutoriale: Jak omikrofonować i nagłośnić fortepian 42
- Tutoriale: Projektowanie filtrów FIR 46
- Tutoriale: Jak radzić sobie z mikrofonami na scenie 52
- Tutoriale: Kupujemy sprzęt dla kapeli 56
- Przegląd rynku – Mikrofony instrumentalne 62
- Rozważania 68
- Branża 76
- Prenumerata 80
- W następnym numerze 82
Opis tytułu
Czytelnicy Live Sound & Installation mogą zapoznać się zarówno z najnowszymi światowymi trendami w zakresie techniki estradowej, jak i osiągnięciami polskich projektantów i realizatorów.
Pismo prezentuje nowe urządzenia i systemy, a także interesujące instalacje, zarówno stałe (teatry, kluby, sale audytoryjne i obiekty użytku publicznego), jak i touringowe (koncerty, festiwale).
Największy nacisk kładzie się na przekazywanie wiedzy z zakresu projektowania i doboru odpowiednich komponentów systemów dźwiękowych i oświetleniowych, rozwiązywania problemów związanych z projektowaniem i eksploatacją tych systemów oraz ich obsługą.