Live Sound & Installation Magazyn techniki estradowej
Bobby McFerrin, którego najbardziej znany utwór „Don’t worry, be happy” potrafi zanucić chyba każdy, 22 listopada wystąpił na jedynym koncercie w Polsce. Wydarzenie miało miejsce w hali „Arena Ursynów” na warszawskim Ursynowie, a za technikę - nagłośnienie i oświetlenie - odpowiadała warszawska firma Astral Concert. Firma od ponad roku jest użytkownikiem flagowego systemu line array Coda Audio, AiRAY oraz mniejszego ViRAY i właśnie te dwa systemy wykorzystane zostały do nagłośnienia Areny Ursynów. Więcej o tym wydarzeniu w naszym artykule okładkowym.
Ponadto w numerze - jak zwykle - garść wiedzy w postaci artykułów o SPL-u głośników, współpracy na linii wzmacniacz-kabel-głośnik, miksowaniu na żywo gitar elektrycznych oraz nagłaśnianiu koncertów w klubach. Nie brakuje też artykułów „technologicznych” - prezentujemy wokalowy mikrofon d:facto firmy DPA oraz nowy wzmacniacz instalacyjny Powersofta.
Zapraszam do lektury,
Piotr Sadłoń
-
- Od redakcji 4
- Nowości, Realizacje i Wydarzenia 8
- Wydarzenie: Szkolenie i prezentacja RCF 18
- Wydarzenie: Bobby McFerrin w Warszawie 20
- Ligchtschool poleca: Scena Jutra 2020 24
- Rozmowa: Trasa koncertowa Rammstein z Rolandem Greilem 26
- Sprzęt: DPA d:facto 4018V/VL 30
- Sprzęt: Powersoft MEZZO 322A 34
- Instalacje: Rozszerzenie instalacji systemu nagłośnienia w siedzibie NOSPR 38
- Tutoriale: Wzmacniacz – kabel – głośnik 42
- Tutoriale: SPL głośników cz. 2 48
- Tutoriale: Miksowanie gitar elektrycznych 56
- Tutoriale: Koncerty w klubach 60
- Zestawienie: Kompaktowe 2-drożne zestawy głośnikowe 66
- Branża 76
- Prenumerata 80
- W następnym numerze 82
Opis tytułu
Czytelnicy Live Sound & Installation mogą zapoznać się zarówno z najnowszymi światowymi trendami w zakresie techniki estradowej, jak i osiągnięciami polskich projektantów i realizatorów.
Pismo prezentuje nowe urządzenia i systemy, a także interesujące instalacje, zarówno stałe (teatry, kluby, sale audytoryjne i obiekty użytku publicznego), jak i touringowe (koncerty, festiwale).
Największy nacisk kładzie się na przekazywanie wiedzy z zakresu projektowania i doboru odpowiednich komponentów systemów dźwiękowych i oświetleniowych, rozwiązywania problemów związanych z projektowaniem i eksploatacją tych systemów oraz ich obsługą.