Opis tytułu
Istnieją dwa różne podejścia w dziedzinie marketingu. Pierwsze z nich jest doraźne i przypadkowe. Polega na reagowaniu na bieżące potrzeby i poszukiwaniu pomysłów, jak na nie odpowiedzieć. Wymaga prowadzenia kampanii, tworzenia haseł, reklam, alokacji budżetu oraz mierzenia efektów, po czym następuje chwilowe uspokojenie, aż do pojawienia się kolejnej potrzeby. Drugie podejście to działania celowe. Zanim przystąpimy do jakiejkolwiek kampanii promocyjnej, siadamy i zastanawiamy się, jaki jest nasz główny cel, a następnie planujemy i realizujemy wszystkie działania marketingowe zgodnie z tym celem. Niniejsza książka, mająca kompleksowe podejście do marketingu treści, została napisana z myślą o osobach, firmach i markach, które chcą zaplanować, zaprojektować i wdrożyć swoje działania.
Jej autor krok po kroku wprowadza czytelnika w zagadnienia związane z content marketingiem. Wyjaśla, czym dokładnie jest content marketing i jakie zasady psychologiczne mu przyświecają. Podsuwa pomysły, jak ułatwić sobie pracę dzięki piramidzie produktywności oraz omawia strategię tworzenia treści w ramach działań marketingowych. Zwraca uwagę na znaczenie organicznego contentu i podpowiada, jak osiągnąć większe efekty przy mniejszych kosztach dzięki synergii treści. Następnie przechodzi do aspektów praktycznych, takich jak tworzenie kalendarza sprzedażowego oraz wybór odpowiednich kanałów komunikacji z klientem. Na koniec odpowiada na pytanie, co dalej, czyli jak zrealizować zaplanowane i przygotowane działania w celu osiągnięcia oczekiwanych zysków.