Live Sound & Installation Magazyn techniki estradowej
Nasz okładkowy artykuł w majowym numerze LSI to interesujący obiekt - sala koncertowa, dość kameralna, bo i obiekt oraz miejscowość w której jest on zlokalizowany do największych nie należy. Chodzi o salę koncertową Miejskiej Szkoły Artystycznej w Mińsku Mazowieckim, która - inaczej niż większość tego typu obiektów w małych miejscowościach, została profesjonalnie zaprojektowania, tak pod względem adaptacji akustycznej, jak i technologii, oraz wyposażona, w tym również w System Wsparcia Akustyki (bodajże jako trzecia w Polsce). Jak widać - da się!
Zapraszam też na kolejną wycieczkę po salach o uznanej akustyce, na którą zabierze Was Rafał Zaremba – tym razem niedaleko, bo do Berlina. No i będąc jeszcze w temacie akustyki chciałbym na koniec zaanonsować zakończenie naszego, trwającego już ponad rok, cyklu dotyczącego właśnie akustyki budowlanej. Kończymy go artykułem omawiającym – w dużym skrócie i bardzo ogólnie – zasady projektowania ochrony pomieszczeń przed hałasami.
Zapraszam do lektury,
Piotr Sadłon
-
- Od redakcji 4
- Nowości, Realizacje i Wydarzenia 8
- Prolight + Sound 2017 12
- OSKA 2017 22
- Prezentacja: Electro-Voice X-LINE ADVANCE X2 24
- Sprzęt: VERSE INSIDER 15 MKII plus SUB 18 MKII 28
- Sprzęt: Kling & Freitag GRAVIS 8 W 36
- Instalacje: Miejska Szkoła Artystyczna w Mińsku Mazowieckim 42
- Sale świata – Filharmonia Berlińska 50
- Akustyka budowlana – Zasady projektowania ochrony pomieszczeń przed hałasami 56
- Lightschool – Techniczne i praktyczne aspekty kratownic aluminiowych 62
- Tutoriale – Głośniki estradowe cz. I 66
- Kultowe urządzenia i systemy – Drawmer, dbx i BSS 71
- Branża 76
- Prenumerata 80
- W następnym numerze 82
Opis tytułu
Czytelnicy Live Sound & Installation mogą zapoznać się zarówno z najnowszymi światowymi trendami w zakresie techniki estradowej, jak i osiągnięciami polskich projektantów i realizatorów.
Pismo prezentuje nowe urządzenia i systemy, a także interesujące instalacje, zarówno stałe (teatry, kluby, sale audytoryjne i obiekty użytku publicznego), jak i touringowe (koncerty, festiwale).
Największy nacisk kładzie się na przekazywanie wiedzy z zakresu projektowania i doboru odpowiednich komponentów systemów dźwiękowych i oświetleniowych, rozwiązywania problemów związanych z projektowaniem i eksploatacją tych systemów oraz ich obsługą.