Live Sound & Installation Magazyn techniki estradowej
Teatr Ludowy w Krakowie świętuje w tym roku swoje 60-lecie. Była to więc świetna okazja, aby poczynić pewne inwestycje. Jedną z nich jest nowy system nagłośnieniowy Dużej Sceny, która to inwestycja zakończyła się tuż przed nowym sezonem teatralnym, tj. początkiem września tego roku. System - dodajmy - idealnie dopasowany do jego potrzeb i, co nie mniej ważne, dyskretny wizualnie.
W tym numerze też dość obszernie prezentujemy przedstawicielkę serii TF – konsoletę cyfrową TF3 firmy Yamaha – a także system bezprzewodowy Audio-Technica System 10 Pro, który na tle konkurencji wyróżnia się bardzo ciekawą funkcjonalnością.
W temacie „Tutoriali” też sporo do poczytania w długie zimowe wieczory – mowa jest nagłaśnianiu werbla, problemach z zasilaniem, o tym, dlaczego brzmienie występującego na scenie zespołu nie zawsze jest takie, jakiego byśmy oczekiwali. Jest również kolejny odcinek cyklu traktującego o akustyce wnętrz. Zapraszam do lektury.
-
Z okładki:
- Teatr Ludowy w Krakowie 42
-
Wydarzenia
- Triduum Muzyki Nowej „Dźwięk, Przestrzeń, Akustyka” 14
-
Rozmowa
- Marek Suberlak, FS Audio 16
-
Sprzęt
- Yamaha TF3. Cyfrowa kompaktowa konsoleta audio 20
- Audio-Technica System 10 Pro. Dwukanałowy system bezprzewodowy 2,4 GHz 30
- Electro-Voice EKX15P i EKX18SP. Aktywne zestawy głośnikowe – szerokopasmowy i subbas 36
-
Tutoriale
- Akustyka wnętrz – promieniowanie źródeł dźwięku, sumowanie poziomów 46
- Sztuka nagłaśniania werbla 52
- Czynnik ludzki – 10 powodów kiepskiego brzmienia z naszej winy 58
- Problemy z zasilaniem 62
-
Historia i teraźniejszość
- Neumann cz. III 68
-
Rubryki stałe
- Od redakcji 4
- Nowości 8
- Branża 76
- Prenumerata 80
- W następnym numerze 82
Opis tytułu
Czytelnicy Live Sound & Installation mogą zapoznać się zarówno z najnowszymi światowymi trendami w zakresie techniki estradowej, jak i osiągnięciami polskich projektantów i realizatorów.
Pismo prezentuje nowe urządzenia i systemy, a także interesujące instalacje, zarówno stałe (teatry, kluby, sale audytoryjne i obiekty użytku publicznego), jak i touringowe (koncerty, festiwale).
Największy nacisk kładzie się na przekazywanie wiedzy z zakresu projektowania i doboru odpowiednich komponentów systemów dźwiękowych i oświetleniowych, rozwiązywania problemów związanych z projektowaniem i eksploatacją tych systemów oraz ich obsługą.