Logo AVT-Korporacja
Czasopisma. WYDANIE 2/2014

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku
Wydanie papierowe
38,50 zł
Kup teraz
Wydanie elektroniczne
15,50 zł
Kup teraz
Archiwum Number icon Bieżące wydanie

Bez względu na to, jaką muzykę tworzysz lub nagrywasz, różnego typu procesory efektów zawsze będą przez Ciebie wykorzystywane. Możesz je stosować do rozjaśniania mgliście brzmiących partii syntezatora, zmiany charakteru brzmieniowego gitary, sklejania miksu czy (w wielkiej tajemnicy) korekcji intonacji nie do końca perfekcyjnych wykonań, ale zawsze w jakimś stopniu będziesz ich używać. Z tego właśnie względu znajomość możliwości różnych procesorów oraz umiejętność ich właściwego zastosowania w konkretnej sytuacji jest niesłychanie istotna. I tym właśnie zajmujemy się w tym wydaniu.

 

Znajdziesz tu praktyczne porady oraz samouczki z opisem konkretnych procedur, opisanych krok po kroku - przeznaczone zarówno dla osób początkujących, jak też zaznajomionych z różnego typu technikami i pracujących na poziomie profesjonalnym. Wszystkie materiały do ćwiczeń, oprogramowanie oraz zestaw przydatnych sampli zamieszczamy na płycie DVD (nie dotyczy e-wydania).

  • Podstawy
    • Delay. Przyjrzyj się jednym z najczęściej stosowanych w produkcji muzycznej procesorów efektów 22
    • Reverb. Pogłos jest tym, co potrafi nadać wrażenie przestrzeni wszystkim Twoim ścieżkom 24
    • EQ. Zobacz w jaki sposób korekcja może pełnić zarówno funkcję naprawczą, jak i kreatywną 26
    • Filtry. Podstawowe narzędzia do kształtowania brzmień 28
    • Procesory dynamiki. Kompresory, limitery i bramki: czym są, i w jaki sposób zmieniają przetwarzany dźwięk? 30
    • Distortion. Dzięki efektom zniekształceń jesteś w stanie nadać przetwarzanym partiom i całym miksom więcej energii 34
    • Modulacja. W przypadku zastosowanie efektów modulacyjnych, takich jak chorus, flanger czy phaser, potrzebna Ci będzie odpowiednia wiedza na ich temat 36
    • Odstrojenie. Efekty tego typu, a zwłaszcza ich specyficzne zastosowania, bywają kontrowersyjne, choć zazwyczaj są wyjątkowo przydatnym narzędziem pracy 38
    • Stereo FX. Jeśli stereofonia kojarzy Ci się tylko z regulacją panoramy na ścieżkach, to koniecznie powinieneś przeczytać ten materiał i zobaczyć, że to coś znacznie więcej... 40
    • Przejmij kontrolę nad dynamiką. Procesory dynamiki w znacznym stopniu decydują o finalnym brzmieniu każdej produkcji, muzycznej (i nie tylko), a nasz poradnik pokaże Ci, jak możesz je najlepiej wykorzystać 44
    • EiS Fokus: filtry. Odkryj najciekawsze i najbardziej kreatywne metody stosowania różnego typu filtrów do przetwarzania Twoich elektronicznych ścieżek 56
    • Ocieplanie. Odkryj sekrety związane z uzyskiwaniem pełnych, analogowo brzmiących miksów, używając do tego stosunkowo prostych i funkcjonalnych narzędzi 61
    • EiS Fokus: zniekształcenia. Jak się okazuje, nie tylko gitarzyści mają przywilej polegający na zniekształcaniu dźwięku. Odpowiednio użyty efekt sprawdzi się także w miksie 66
    • Pod nożem. Przyjrzymy się uważnie jednemu z najbardziej tajemniczych procesów, zwanym chirurgiczną korekcją 71
    • EiS Fokus: korekcja intonacji. Auto-Tune nie jest tylko i wyłącznie narzędziem do kreowania robotycznych wokali, ale też procesorem, który ułatwia pracę każdemu realizatorowi 78
  • Dla zaawansowanych
    • Ciesz się ciszą. Cisza staje się złotem, kiedy tylko otworzysz swój umysł i poznasz możliwości, jakie oferuje bramka szumów 83
    • EiS Fokus: obróbka wokalu. Dlaczego masz przyjąć strategię, by zostawić wokal takim jaki jest, skoro możesz z nim zrobić praktycznie wszystko, co tylko mieści się w sferze Twojej wyobraźni? 88
    • Ekstremalne kluczowanie. Technika kluczowania (Side-Chain) pozwala uzyskać pompujące basy i podkłady, ale okazuje się, że jej kreatywne użycie umożliwi Ci znacznie więcej 93
    • Reakcja łańcuchowa. To dobrze, gdy masz pod ręką szereg różnego typu efektów. Teraz nadchodzi pora, abyś nauczył się łączyć je w taki sposób, by uzyskać profesjonalne brzmienie 99
    • EiS Fokus: stereo. Zrozumienie zasad, jakimi rządzi się przestrzeń w nagraniu stereofonicznym, pozwoli Ci w pełni kontrolować to, co dzieje się w Twoim miksie 104
    • Emulacja efektów. Może zdarzyć się tak, że nie jesteś w stanie uzyskać takiego brzmienia, jakiego szukasz, używając do tego wtyczek. Dlaczego więc nie spojrzeć na sprawę szerzej i samemu stworzyć odpowiadający Ci efekt? 109
Opis tytułu

Każdy numer magazynu Estrada i Studio Plus poświęcony jest innej tematyce, ale wszystkie są związane z szeroko pojętą produkcją muzyki oraz jej nagrywaniem i wykonywaniem na żywo.

Duży nacisk położono na stronę praktyczną każdego z omawianych aspektów, a przy każdym z tematów znajdują się opisy konkretnych urządzeń i programów, które były testowane przez redaktorów EiS, i są przez nich polecane.

Estrada i Studio Plus ma formę tzw. bookazinu, czyli wydawnictwa łączącego najlepsze cechy książki i magazynu. Pod względem zawartości i treści przypomina wydawnictwa książkowe, ale ma również szereg elementów typowo magazynowych, jak układ graficzny oraz zestawienia produktów dostępnych na rynku. Dzięki temu jest bardzo atrakcyjnym nośnikiem informacji dla Czytelników.

Estrada i Studio Plus
PRZEJRZYJ TEN NUMER Kup teraz

Pozostałe wydania

Archiwum

Muzyka i dźwięk

Pozostałe tytuły
Koszyk
Twoje zamówienie
O nie! Twój koszyk jest pusty.
Zobacz nasze tytuły i znajdź coś dla siebie
Suma
0,00 zł

Do rabatu 30% brakuje Ci 50 PLN

Zacznij wpisywać
lub przeglądaj alfabetyczną liste naszych tytułów
Brak wyników wyszukiwania
Dodanie produktu do koszyka
Polecamy również
Ups! Coś poszło nie tak
Prosimy spróbować ponownie za chwilę