Logo AVT-Korporacja
Czasopisma. WYDANIE 2/2013

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku
Wydanie papierowe
38,50 zł
Kup teraz
Wydanie elektroniczne
15,50 zł
Kup teraz
Archiwum Number icon Bieżące wydanie

Syntezatory zmieniły oblicze muzyki – co do tego nie ma żadnych wątpliwości. Dzięki nim powstały nowe kierunki, style, gatunki i prądy. Jedne syntezatory lepiej sprawdzają się w muzyce progresywnej, inne – w muzyce dance, a jeszcze inne – w eksperymentalnej elektronice. „Syntezatory – poradnik dla każdego” jest kompilacją artykułów, z których większość ma postać porad, gdzie krok po kroku omawiamy kolejne czynności zmierzające do uzyskania różnego typu brzmień syntetycznych w całym spektrum różnych gatunków.

Staramy się też w sposób przystępny wyjaśnić wszystkie niuanse różnego typu metod syntezy, ich cechy charakterystyczne i pole potencjalnych zastosowań. Znajdą tu coś dla siebie zarówno osoby początkujące, jak i bardziej zaawansowane. Wiele artykułów ma swoje prezentacje w postaci materiałów na dołączonej płycie DVD. Tam też znajdziecie zdecydowaną większość oprogramowania (z reguły całkowicie bezpłatnego i w pełni funkcjonalnego), z którego korzystamy w niniejszym poradniku.

  • Podstawy syntezy
    • Podstawy syntezy. Przyjrzymy się bliżej zagadnieniu syntezy i wyjaśnimy, czym ona jest 10
    • Oscylatory. Każdy dźwięk skądś musi brać swój początek, a w przypadku syntezatora tym początkiem jest oscylator 16
    • Filtry. Filtr definiuje charakter zarówno instrumentu, jak i Twojego brzmienia 22
    • Obwiednie. Bez generatorów obwiedni, nawet najbardziej złożone i skomplikowane przebiegi byłyby nieciekawe 26
    • LFO, czyli generatory wolnych przebiegów, nadają dźwiękom intrygujące, pulsujące brzmienie 30
    • Kreowanie prostych brzmień. W tym rozdziale zajmiemy się tworzeniem brzmień w oparciu o przyswojoną wiedzę teoretyczną 34
    • Syn tez a modularna. Systemy modularne dają możliwość jeszcze głębszego wejścia w opcje związane z syntezą dźwięku 40
    • Syntez a FM dla początkujących. Często uważana za tajemniczą, ta metoda syntezy nie jest wcale taka trudna, jak to sugeruje jej reputacja 46
    • Synteza addytywna dla początkujących. Synteza addytywna to bardzo wydajna technika, choć sprawiająca wrażenie skomplikowanej 52
    • Synteza wavetable dla początkujących. Bazując na samplach jako przebiegach dla oscylatora ten rodzaj syntezy jest kluczem do wielu wspaniałych brzmień 58
    • Synteza granularna dla początkujących. Synteza granuralna to coś, co z małych fragmentów pozwala utworzyć duże dźwięki 64
    • Najlepsze syntezatory dla początkujących. W naszym artykule postaramy się zaprezentować najciekawsze opcje dla osób początkujących 71
  • Syntezatory dla wtajemniczonych
    • Super Synteza. Korzystając z naszego poradnika wyciśniesz ze swojego instrumentu każdy bit dźwięku 84
    • Synteza perkusyjna. Synteza to nie tylko basy, pady i brzmienia solowe – syntezatory pozwalają też stworzyć znakomite brzmienia perkusyjne 90
    • Oryginalne sztuczki. Omawiamy 18 klasycznych brzmień, które możesz usłyszeć w największych przebojach muzyki elektronicznej i dance 98
    • Kreowanie obwiedni. Współczesne syntezatory oferują funkcjonalność w zakresie obwiedni daleko wykraczającą poza standardowy model ADSR 115
    • Odrodzenie X0X-boksów. Urządzenia Roland z serii X0X wciąż królują w studiach nagrań i definiują brzmienie muzyki tanecznej – teraz w wersji wirtualnej 121
  • Pytania i odpowiedzi – praktyczny przewodnik
    • Zakręcony bas (Reason) 128
    • Bas electro (Z3TA+) 129
    • Bas w stylu jump-up 130
    • Offbitowy bas Makina (Albino 3) 131
    • Bas a la Giorgio Moroder (Reason) 132
    • Bas Ying Yang Twins (Massive) 133
    • Linia basu w stylu Herve 134
    • Bas funky house (Albino 3) 135
    • Transowe arpeggio (Moog Modular V) 136
    • Zabrudzony bas w stylu Rusko (Reason) 137
    • Początek pracy z Ableton Operator 138
    • Brzmienie syntezatora w stylu Kaskade 139
    • Bas DnB w stylu Phace 140
    • Masywne brzmienie podkładowe (Helix) 141
    • Brzmienia Super8 typu tab (ZebraCM) 142
    • Brzmienie Reese DnB (Sylenth 1) 143
    • Gruby, oldskulowy bas w stylu Noisia 144
    • Bas fidget house w stylu Jack Beats (Massive) 145
    • Bramkowany efekt w stylu Smash TV (Massive) 146
    • Mocna barwa solowa 147
    • Brzmienie Boys Noize (Reason) 148
    • Brzmienie solowe w stylu Jordana Rudessa 149
    • Brzmienie solowe w stylu Crystal Method 150
    • Brzmienie „wokalowe” (Z3TA+) 151
    • Arpeggio i lead w stylu Duran Duran 152
    • Brzmienia przecinaków Wippenberga 153
    • Klasyczne efekty dźwiękowe lat 60 154
    • Syntezator w stylu Fumblestealth 155
    • Bas dubstep (Albino i Live) 156
    • Lead electro (Massive) 157
    • Rezonujący lead w stylu Underworld 158
    • Lead w stylu Chuckie 159
    • Bas w stylu Stefano Noferini (Sylenth 1) 160
Opis tytułu

Każdy numer magazynu Estrada i Studio Plus poświęcony jest innej tematyce, ale wszystkie są związane z szeroko pojętą produkcją muzyki oraz jej nagrywaniem i wykonywaniem na żywo.

Duży nacisk położono na stronę praktyczną każdego z omawianych aspektów, a przy każdym z tematów znajdują się opisy konkretnych urządzeń i programów, które były testowane przez redaktorów EiS, i są przez nich polecane.

Estrada i Studio Plus ma formę tzw. bookazinu, czyli wydawnictwa łączącego najlepsze cechy książki i magazynu. Pod względem zawartości i treści przypomina wydawnictwa książkowe, ale ma również szereg elementów typowo magazynowych, jak układ graficzny oraz zestawienia produktów dostępnych na rynku. Dzięki temu jest bardzo atrakcyjnym nośnikiem informacji dla Czytelników.

Estrada i Studio Plus
PRZEJRZYJ TEN NUMER Kup teraz

Pozostałe wydania

Archiwum

Muzyka i dźwięk

Pozostałe tytuły
Koszyk
Twoje zamówienie
O nie! Twój koszyk jest pusty.
Zobacz nasze tytuły i znajdź coś dla siebie
Suma
0,00 zł

Do rabatu 30% brakuje Ci 50 PLN

Zacznij wpisywać
lub przeglądaj alfabetyczną liste naszych tytułów
Brak wyników wyszukiwania
Dodanie produktu do koszyka
Polecamy również
Ups! Coś poszło nie tak
Prosimy spróbować ponownie za chwilę