Live Sound & Installation Magazyn techniki estradowej
Na łamach LSI nie tylko w „martwym sezonie”, ale „na okrągło” propagujemy zdobywanie wiedzy, starając się sami do tego mocno przyczynić – szczególnie artykułami z cyklu „Tutoriale”. W tym numerze nie zabrakło też owej sporej dawki wiedzy – wracamy bowiem, do rozpoczętego wczesną wiosną tematu nagłośnienia i omikrofonowania trudnego pod tym względem instrumentu, tj. fortepianu.
Początkującym (i nie tylko) realizatorom polecamy zaś artykuł o tym, jak radzić sobie z mikrofonami na scenie – szczególnie wtedy, gdy jest ich dużo i gdy również sporo mamy na scenie monitorów podłogowych. Dla zafascynowanych techniką cyfrową przygotowaliśmy pierwszą część z dłuższego cyklu o tym, jak z wykorzystaniem różnorakich narzędzi – w formie programów komputerowych – zaprojektować filtr FIR. Zaś „na deser” wybierających się w powakacyjną podróż zachęcamy do zobaczenia i usłyszenia kolejnych „akustycznych cudów świata”.
Zapraszam do lektury, 
Piotr Sadłoń
- 
                                                                                                                                                    
- Od redakcji 4
 - Nowości, Realizacje i Wydarzenia 8
 - Prezentacja: Systemy AiRAY i ViRAY w Polsce 18
 - Lightschool prezentuje: Lumitrix 22
 - Prezentacja: Konwertery wideo xVision 26
 - Sprzęt: Luminex GigaCore 10, 12 i 26i 36
 - Sale Świata – Akustyczne cuda świata II 38
 - Tutoriale: Jak omikrofonować i nagłośnić fortepian 42
 - Tutoriale: Projektowanie filtrów FIR 46
 - Tutoriale: Jak radzić sobie z mikrofonami na scenie 52
 - Tutoriale: Kupujemy sprzęt dla kapeli 56
 - Przegląd rynku – Mikrofony instrumentalne 62
 - Rozważania 68
 - Branża 76
 - Prenumerata 80
 - W następnym numerze 82
 
 
Opis tytułu
Czytelnicy Live Sound & Installation mogą zapoznać się zarówno z najnowszymi światowymi trendami w zakresie techniki estradowej, jak i osiągnięciami polskich projektantów i realizatorów.
Pismo prezentuje nowe urządzenia i systemy, a także interesujące instalacje, zarówno stałe (teatry, kluby, sale audytoryjne i obiekty użytku publicznego), jak i touringowe (koncerty, festiwale).
Największy nacisk kładzie się na przekazywanie wiedzy z zakresu projektowania i doboru odpowiednich komponentów systemów dźwiękowych i oświetleniowych, rozwiązywania problemów związanych z projektowaniem i eksploatacją tych systemów oraz ich obsługą.
                                
                                        4-5/2020                                    
                                        3/2020                                    
                                        2/2020                                    
                                        1/2020                                    
                                        12/2019                                    
                                        11/2019                                    
                                        10/2019                                    
                                        9/2019                                    
                                        7-8/2019                                    
                                        6/2019                                    
                                        5/2019                                    
                                        4/2019                                    
                                        3/2019                                    
                                        2/2019                                    
                                        1/2019                                    
                                        12/2018                                    
                                        11/2018                                    
                                        10/2018                                    
                                        7-8/2018                                    
                                        6/2018