Estrada i Studio Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku
Basowa lipcowa Estrada i Studio
Ludzki mózg jest zaprogramowany na reakcję na dźwięki towarzyszące różnego typu niebezpieczeństwom i choć każdy głośny dźwięk przyciąga naszą uwagę, to niskie częstotliwości są jednoznacznie kojarzone z takimi naturalnymi zjawiskami jak trzęsienie ziemi, lawiny, spadające kamienie czy osunięcia ziemi. Wydarzenia te towarzyszyły ludziom od najdawniejszych czasów i nasz mózg w sposób instynktowny reaguje na występujące wraz z nimi dźwięki. Na temat reakcji na niskie częstotliwości powstało wiele prac naukowych, a powszechnie znanym faktem jest to, że powodują one wyzwalanie adrenaliny.
Dolne pasmo jest też bardzo istotną częścią muzyki. Choć nie wzbogaca naszej produkcji w zakresie melodycznym, stanowi ono solidną podstawę i jest zasadniczym fundamentem muzyki w każdym gatunku, pobudzając nasze zmysły i stymulując mózg. W lipcowym numerze naszego miesięcznika zajmiemy się kłopotami, które mogą wynikać z niewłaściwego podejścia do obróbki niskich częstotliwości oraz opiszemy narzędzia pozwalające rozwiązać tego typu problemy.
To jednak nie wszystko. W numerze znajdziecie też znakomity artykuł pt. „101 praktycznych sposobów na lepszą produkcję muzyczną”. Jego nazwa w zasadzie mówi wszystko - to mnóstwo wartościowych, inspirujących porad, trików i technik, dzięki którym rozwiniesz swoje umiejętności w zakresie produkcji muzycznej, bez względu na to, jaką muzykę tworzysz i jakim doświadczeniem dysponujesz.
Rewelacyjnie przedstawia się też zawartość płyty DVD dołączonej do magazynu. Znajdziecie na niej między innymi kolekcję sampli „24-Bit Nu Disco 2011”, która powstała przez połączenie pętli w stylu klasycznym z mocnymi bitami, basami i instrumentami. Całość mocno pachnie latami siedemdziesiątymi, a w jej stworzeniu wzięło udział czterech producentów: Groove Criminals, Cyclick, Ben Williams i Reuben Cornell.
To tylko część atrakcji, które czekają na Was w lipcowym numerze magazynu Estrada i Studio. U nas nie ma wakacji, a redakcja pracuje na najwyższych obrotach, by każde kolejne wydanie naszego miesięcznika było przynajmniej tak samo ciekawe, jak poprzednie.
-
TECHNOLOGIA
- Niski bas w praktyce
- Ja, Didżej. Zorganizuj własną imprezę
- 101 praktycznych sposobów na lepszą produkcję muzyczną
- Adaptacje akustyczne - studio Piotra Siejki
- Struktura domowego studia. Efekty: pogłos
-
RELACJE
- Majówka LFX
- Warsaw Challenge 2011
-
ROZMOWY
- Sekrety realizatorów. Gus Oberg - The Strokes, Under Cover Of Darkness
- Eric Persing, Spectrasonics
- Simon Toulson-Clarke, Red Box
-
TESTY
- AKG WMS 40 Mini - system bezprzewodowy UHF
- DPA Reference Standard - modułowe mikrofony pojemnościowe
- FMR Audio RNC1773 - kompresor stereo (Nasz Typ)
- Hand Box KSX-250 Classic/Tour - wzmacniacz do instrumentów klawiszowych (Nasz Typ)
- IMG Stage Line DSM-260 - cyfrowy procesor głośnikowy
- Korg PS60 - syntezator
- Pioneer DJM-900 Nexus - cyfrowy mikser didżejski (Nasz Typ)
- Roland BK-7m - moduł brzmieniowy i akompaniujący
- Sonar X1 Producer - program typu DAW
- Sony Vegas Movie Studio HD Platinum 11 - pakiet edycyjny do obróbki wideo (Nasz Typ)
- Tascam US-800 - interfejs audio/MIDI
- Vieta So-Line - system nagłośnienia rozproszonego
- Zoom R24 - rejestrator cyfrowy z samplerem
-
STAŁE RUBRYKI
- Wstęp
- Mieszanka
- Recenzje
- Przyślij nam swoje demo
- Zaprenumeruj EiS
- Rynek EiS
- Spis DVD
Opis tytułu
Zawartość magazynu Estrada i Studio dzieli się na cztery części: testy najnowszego sprzętu, tutoriale technologiczne, rozmowy i prezentacje muzyczne.
Miesięcznik wydawany jest wraz z multimedialnym dodatkiem (media.avt.pl), który jest uzupełnieniem publikowanych artykułów. Testowanym produktom towarzyszy prezentacja audio, a także pełna dokumentacja, filmy i software.