Digital Photographer Polska Magazyn ambitnych fotoamatorów
„Mniej znaczy więcej” (less is more), to główna idea przedwojennego modernizmu, ale też nowego wydania Digital Photographer. Odnosi się oczywiście do minimalizmu w obrazie – umiejętności skupienia się na prostych kompozycjach, ograniczenia palety barw, a czasem radykalnego wyzbycia się szczegółów - co czasach wizualnego przesytu wydaje się szczególnie cenne.
Ale minimalizm to też podejście, które może być interpretowane na wiele sposobów. Może odnosić się do narzędzi pracy (ograniczenia sprzętowe bywają wyzwalające) oraz jej stylu (precyzyjnie dobrane parametry to mniej czasu przed monitorem i więcej tego odzyskanego na twórcze poszukiwania).
Minimalizm w fotografii to w końcu nie tylko estetyka czy technika, ale też sposób myślenia. W czasach, gdy wszyscy ścigają się po więcej, prawdziwą odwagą jest zatrzymanie się i zadanie sobie pytania: A co, jeśli wystarczy mniej? Mniej zdjęć na Instagramie, ale takich, które naprawdę mają znaczenie. Mniej oczekiwań wobec sprzętu, a więcej wiary w siebie. Mniej technicznych trików, więcej prawdziwego spojrzenia...
Miłej lektury,
Maciej Zieliński
Redaktor naczelny
-
- Ujarzmij minimalizm. W świecie minimalizmu mniej znaczy więcej. Rebecca Greig bada, co sprawia, że oszczędne w formie ujęcia mają tak dużą siłę oddziaływania 8
- Fotografuję, by zrozumieć. O poszukiwaniu tematów, świadomym budowaniu narracji, pułapce mediów społecznościowych i szansach oraz zagrożeniach, jakie stawiają przed nami nowe technologie, rozmawiamy fotografem Tomaszem Lazarem 18
- Zostań mistrzem mono. Odkryj tajniki minimalistycznej fotografii czarno białej i dowiedz się, jak wykonywać takie zdjęcia w dobie technologii cyfrowej 30
- Minimalizm w krajobrazie. Zobacz, jak uprościć swoje kompozycje, by rejestrować uderzające zdjęcia krajobrazowe 44
- Patrz szeroko. Użyj obiektywu szerokokątnego jako narzędzia do tworzenia spektakularnych kompozycji 54
- Świetne zdjęcia prosto z aparatu. Wykorzystaj w pełni możliwości swojego aparatu, aby uzyskać większą kontrolę nad wykonywanym zdjęciem, poprawić jakość obrazu i skrócić czas edycji 64
- Minimal. Sara Goli opowiada o swoich nagradzanych minimalistycznych obrazach monochromatycznych oraz tworzeniu idealnego połączenia realnego i abstrakcyjnego świata 78
- Gdybyś musiał wybrać tylko jeden. Znajdź dla siebie idealny obiektyw i naucz się wykorzystywać w pełni jego potencjał 86
- Autoportret. Kim Bunermann spotyka się z Jakiem Keharem Gillem, aby porozmawiać o sztuce tworzenia autoportretów i wyzwaniach wynikających z bycia jednocześnie tematem i fotografem 98
- Znajdź swoją niszę. Z pomocą dwóch profesjonalnych fotografów Rebecca Greig bada korzyści płynące ze znalezienia unikatowego obszaru sprzedaży 106
- Inna perspektywa. Donn Delson przenosi zdjęcia pejzażowe na nowy poziom. Fotografuje z helikoptera, aby móc pokazać świat widziany z góry 110
- Fotografia abstrakcyjna. Myśl nieszablonowo, aby przekroczyć granicę między obrazami rzeczywistości a hipnotyzującą sztuką. Oto gdzie warto zacząć... 118
- Połącz klatki. Uchwyć ruch ptaków w locie, korzystając z techniki łączącej najlepsze cechy wideo i fotografii, aby uzyskać oszałamiające, oryginalne obrazy 130
- Stwórz tło korzystając z potęgi AI. Serge Ramelli wyjaśnia, jak sprawić, by sztuczna inteligencja pracowała za Ciebie, tworząc niemożliwe do uzyskania w inny sposób tła do portretów 136
Opis tytułu
Magazyn adresowany jest do hobbystów i ambitnych amatorów a treści stanowią przede wszystkim artykuły warsztatowe i poradnikowe. Skupiamy się na praktycznej stronie fotografii, choć nie zabraknie również artykułów inspiracyjnych czy wywiadów z profesjonalistami.
Przede wszystkim chcemy jednak pomagać naszym czytelnikom w podnoszeniu swoich umiejętności dzięki podanym w przystępny sposób poradnikom. To treści, których w internecie wciąż jest bardzo mało.